Ashraf Muslim Kahwin Lagi?

Assalamualaikum

Semalam, kecoh dashboard aku dengan cerita Ashraf Muslim kahwin dekat Thailand. Aku tak nak cakap banyak. Just rasa kesian tengok isteri pertama dia. Kalau anak jadi puncanya, banyak penyelesaian boleh dicari. Tengok dekat rumah anak yatim tu. Melambak kanak-kanak yang boleh dijadikan anak. Dapat juga pahala kalau pelihara anak yatim. Dulu bukan main lagi menafikan sampai aku pun rasa, eh keterlaluan betul pihak media buat liputan. Tapi sekarang, tengok. Sapa isteri kedua dia? Dah jodoh nak buat macam mana. 

Aku tak kisah sebenarnya dia nak berkahwin 10 kali sekalipun. Aku just kesian dengan isteri pertamanya. Baru jark berapa tahun kahwin. Dah menambah lagi. Dahlah kahwin dekat Thailand pulak tu. Dengar-dengar bapa mertua dia dah kecewa dah. Tak faham aku. Ada orang sampai 10 tahun tak ada anak. Tak ada pun rasa nak menambah-nambah. Kazen aku kat kampung tu, langsung tak boleh beranak sebab ada penyakit. Ambil anak angkat sorang. Bahagia jer hidup dia owg. Tak ada pun si suami suarakan hasrat nak kahwin.

Kalau aku jadi isteri pertama si Ashraf tu lama dah aku mintak cerai. Bukan aku nak menghasut. Tu just decision aku kalau aku berada dekat tempat isteri si Ashraf tu. Jiwa aku memang tak suka berkongsi. Contohnya aku dengan kawan aku nak duduk dekat satu kerusi. Aku lebih rela berdiri daripada berkongsi walaupun dia offer aku setengah dari kerusi tu. Even makanan pun aku tak suka berkongsi. Kalau aku belikan something untuk rumet aku, aku lebih rela bazirkan duit untuk beli satu untuk dia satu untuk aku daripada berkongsi. 

Bak kata sis Hanida, bermadu tu boleh asal bukan dengan suami aku. Seriously, hati aku tak tenang kalau berkongsi-kongsi. Even kalau ada betina gediks cakap hye dengan Incik Boss pun aku dah bertukar jadi tok harimau pukul berapa sekarang tak makan setahun. Inikan pulak nak berkongsi. Silap hari bulan, ada leher madu aku tu patah kena RKO. Paling koman pun kena Attitude Adjustment dengan aku. 

17 ulasan:

  1. hahah..betul la..tak patut la dia kawen lagi.kesina bini..dia siap tipu bini dia pulak tu..

    BalasPadam
  2. tau takpe , kecoh dunia hiburan. >.<

    BalasPadam
  3. sabar..sabar.. :)
    Hati Ros pun jadi sayu sangat tadi bila baca berita ni.. Dugaan di bulan Ramadhan.

    BalasPadam
  4. haha, kan, makan hati ulam jantung 24 jam klu kongsi laki...

    BalasPadam
  5. diam2 berisi ashraf nie..
    rasanyer buruk ler reputasi dia pasni sbgai jejaka hensem :)

    BalasPadam
  6. geram ada gk..kesian ngan dayana n moga dye tabah...

    BalasPadam
  7. Kesian bini 1st nya.. mun kmk pun, sik rela berkongsi..

    BalasPadam
  8. kesian sangat2 dgn dayana tu..akk tgk dia cantik, lmbut je..ntah la..jgn jadikan ank sebagai alasan. Allah tgh uji kemampuan dan kesabaran kita. ayah dayana pun ckap, dayana tu hbis belajar pun pertengahan tahun lepas. so, sabar la skit..

    akk pun kalau seandainya ditakdirkan begitu, akk nak suh laki akk bagi sebab paling utama knapa msti cari lain kalau kita ckup setia pada dia..

    BalasPadam
  9. kesian isteri pertama dia kn,,kalau yana nnti dh kawin huhu x sanggup den nk berkongsi kasih ..

    BalasPadam
  10. ishh2 ada2 jak sidak tok merolah.hehe..
    sik cukop sorang maok nambah ag.
    cakap lelebih pun sik boleh.sabo jela.. hihik

    BalasPadam
  11. Sepupu mymy 12 tahun kahwin baru dikurniakan anak .. so mymy rasa tu bukan alasan yang tepat untuk kawin lain .. takkan dia tak cuba berubat ka apa ka .. senang2 ja nak kahwin lain .. tah-tah dia yang mandul .. geram pulak mymy dekat asyraf muslim tu .. kesian bini dia ..

    BalasPadam
  12. kesian... naluri Seorg isteri... saya pun tetap terasa...

    BalasPadam
  13. mata org yg nangga tok x kesah pun sebenarnya nya mok kawen 10 sekalipun.. cuma apa yg nya polah kat 1st wife ya xpat diterima.. x patut bah.. ya yg org manas ya.. huhu

    BalasPadam
  14. kesian kata dayana..harap dia tabah...

    BalasPadam

Korang boleh tulis apa yang korang nak tulis dekat kotak komen. Cuma kalau aku rasa komen korang tu ada unsur-unsur provokasi, menyentuh sensitiviti kaum or boleh buat orang annoying, aku akan delete komen korang tu secara automatik. Dengar tu? AUTOMATIK didelete.